De tarieven voor tandheelkundige behandelingen worden jaarlijks door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) vastgesteld. Voor een compleet overzicht verwijzen we u naar de tandartstarieven op de website van de NZa.

https://puc.overheid.nl/nza/doc/PUC_269334_22/2/

Voor de extra maatregelen die we nemen betreffende SARS-CoV-2 virus zal conform NZA-KNMT regeling een toeslag van €4,26 per patiënt per bezoek gelden. Indien u een aanvullende tandartsverzekering hebt wordt dit vergoed

Vergoeding door de zorgverzekeraar

De meeste behandelingen voor volwassenen worden niet door de basisverzekering gedekt. Bij een aanvullende (tand)verzekering krijgt u mogelijk wel een vergoeding voor de behandeling. Per zorgverzekeraar en zorgverzekering kunnen deze vergoedingen verschillen.

Behandelingen voor iedereen onder de 18 jaar worden wel door de basisverzekering gedekt, met uitzondering van bruggen, kronen en orthodontie. Neem contact op met de verzekeraar als u wilt weten welke behandelingen worden gedekt.

Digitale facturatie via Infomedics

Declaraties verlopen via Infomedics en worden eerst naar de zorgverzekeraar gestuurd. U ontvangt alleen een declaratie van het onverzekerde gedeelte van de behandeling. Als de behandeling compleet door uw verzekering wordt gedekt, ontvangt u alleen een melding of afrekening van uw verzekering.

Via de website van Infomedics ziet u eenvoudig of de factuur al is betaald. Ga hiervoor naar www.infomedics.nl.

Vragen over uw nota?

Bekijk de veelgestelde vragen-pagina op infomedics.nl of neem contact op met Infomedics via 036 2031 900.

Direct betalen in onze praktijk

Natuurlijk is het ook mogelijk om direct in onze praktijk te betalen per pin of contant.

Kosten bij niet nagekomen afspraken

U heeft de mogelijkheid om afspraken kosteloos te wijzigen of te annuleren als u het tijdig aan ons doorgeeft. Natuurlijk kan het voorkomen dat u een afspraak een keer over het hoofd ziet. Daarom brengen we niet direct de gehele afspraak bij u in rekening. Hoe vaker u de afspraak vergeet, des te meer zal verrekend worden tot uiteindelijk de gehele behandeling in rekening wordt gebracht.

  • Periodieke controle: kosteloos annuleren/wijzigen mogelijk tot maximaal 24 uur van tevoren
  • Overige behandelingen: kosteloos annuleren/wijzigen mogelijk tot maximaal 48 uur van tevoren

Klachtenregeling

Bent u het niet eens met een behandeling of factuur? Als u het gevoel heeft dat we u onzorgvuldig of onjuist hebben behandeld, vragen we u om contact met ons op te nemen. We gaan graag met u in gesprek. Wanneer we er niet uit kunnen komen, dan is het mogelijk om gebruik te maken van de klachtenregeling.

Vragen over uw factuur?

Heeft u vragen over een factuur of wilt u meer informatie over de tarieven van tandheelkundige behandelingen? Neem contact met ons op: